Montezuma dag 2

2 juli 2015 - Montezuma, Costa Rica

Ik kijk op mijn horloge en zie dat het 05.55 uur is. Ik draai mij nog een keertje om. Vandaag even geen vroegertje. Om 07.30 uur schrikken we wakker. Wauw, dat is lekker ..... uitslapen. We doen de gordijnen open en zien een strak blauwe lucht, een blauwe zee en wit strand. Na het douchen en aankleden gaan we lekker ontbijten. Je kiest hier van een menu. Mars neemt de pannenkoekjes met banaan en fruit en ik neem scrambeld eggs met brood en kaas. Het uitzicht op het strand blijft geweldig.

Vanochtend gaan we naar de Montezuma watervallen. Het is vanaf Ylang Ylang ongeveer 35 minuten lopen maar wij doen er zoals gewoonlijk weer veel langer over. Onderweg komen we verschillende hagedissen en vogels tegen die natuurlijk op de foto moeten. Er is geen pad naar de watervallen, het is klimmen en klauteren over rotsen. Ondanks dat we onze wandelschoenen aan hebben is het glad en moeten we oppassen dat we niet onderuit gaan. Het is verschrikkelijk heet en het zweet druipt van ons af maar na een half uurtje klimmen bereiken we de eerste waterval (er zijn er in totaal 3).

Je kunt in het water zwemmen maar dat doen wij niet (alhoewel het wel heel aantrekkelijk is maar zonder zwemkleding toch maar niet). We genieten van het uitzicht op de waterval en besluiten dat 1 waterval ook heel mooi is en laten de andere 2 voor wat het is. We zijn trots op ons zelf dat we dit met deze temperatuur hebben gedaan. We lopen terug naar Ylang Ylang en slaan onderweg in het dorpje Montezuma nog wat water in en nemen een lekker waterijsje die we met de snelheid van het licht moeten opeten want hij smelt wel heeeeel snel. Wat zijn we blij als we onder de koude douche stappen.

’s Middags hebben we om 14.00 uur een afspraak in de spa. We krijgen een full body massage van een uur. De spa bestaat uit 2 grote safaritenten midden tussen de flora.
Je kunt wel naar buiten kijken maar niet naar binnen. Het ziet er heel leuk uit. We mogen zelf onze massageolie uitzoeken. We kunnen kiezen uit 3 verschillende geuren. Mars kiest voor de Ylang Ylang en ik voor de eucalyptus. Na een glaasje water mogen we gaan liggen. Om ons heen horen we de geluiden van de jungle. Zo bijzonder. Het is heerlijk ontspannend. Ons hele lichaam wordt aangepakt. Mars heeft hier en daar wat knopen en die worden goed aangepakt (vast van de helse rit van gisteren). Hierna doen we even niets meer. We ontspannen in onze bungalow.

Om 19.00 uur zitten we weer onder de sterrenhemel te dineren. Vandaag nemen we allebei pasta met vis. We willen hier niet weg.