Montezuma dag 3

3 juli 2015 - Montezuma, Costa Rica

We slapen hier prima. Gelukkig hebben we airco want het is hier zo heet. Vandaag gaan we een dagje naar Tortuga Island. Hier gaan we snorkelen, hebben we een bbq en kunnen we relaxen. Om 08.45 uur moeten we ons melden in Montezuma naast Hotel El Sano Banano.
Het was te verwachten want 08.45 uur wordt gewoon 09.30 uur. Geen probleem we drinken wat in de gezonde banaan. Kunnen we ook even bijkomen van de wandeling van Ylang Ylang naar het dorpje. Het is ongeveer 10 minuten lopen maar je komt niet droog over (vanwege het zweet dan). Tranquillo, tranquillo (rustig aan, rustig aan) zeggen ze hier en wij geven ze gelijk.

We lopen met de groep naar het strand waar onze boot ligt. We voelen ons net Captain Jack Sparrow uit de Pirates of the Caribbean alleen ziet onze Black Pearl (het piratenschip van Jack) er een tikkeltje anders uit. Eerst worden alle bbq spullen aan boord gesjouwd en dan moeten wij één voor éen de boot in maar dat is nog niet zo makkelijk. Vanwege de golven moet de boot en paar keer terug de zee op varen want anders komt hij vast te zitten op het strand. Gelukkig lukt het iedereen om aan boord te komen en varen we langs de kust naar Tortuga Island. De boottocht duurt 45 minuten. Heerlijk dat windje op de boot. Plots stopt de stuurman en naast de boot zwemmen dolfijnen. Dat is echt gaaf. Helaas is het lastig om ze op de foto te zetten want als ze onderwater gaan dan weet je niet waar ze weer boven komen maar jippie ....... we hebben dolfijnen gezien.

Voordat we het eiland op gaan, gaan we eerst naast een grote rots die uit het water steekt snorkelen. Het is even onwennig met die bril, snorkel en flippers maar we springen van de boot af en het water is heerlijk. Nu komt de onderwatercamera van Arina (nog bedankt) heel goed van pas. We proberen naar de rots te zwemmen (dat ziet er op tv altijd makkelijker uit dan het is in werkelijkheid is) en beginnen met snorkelen. Het water is wat troebel maar voordat we er erg in hebben zwemmen we tussen de vissen. Het is heel mooi en Mars probeert foto’s te maken. We zien verschillende gekleurde vissen. Na een tijdje vinden we het wel welletjes, snorkelen is echt vermoeiend. We zwemmen (nou ja Mars trekt mij aan het zwemvest vooruit omdat we tegen de golfslag in zwemmen en ik bijna niet voorruit kom en onze boot ook nog eens helemaal achterin ligt) terug naar de boot. Hier krijgen we wat te drinken en verse ananas en wachten we tot iedereen weer terug bij de boot is.

Op het eiland krijgen we een lekkere bbq maaltijd. Ik heb gekozen voor vis en Mars voor kip. Het smaakt perfect. Lekker met rijst, aardappeltjes en groente. We kunnen zo veel drinken pakken als we willen en voor de liefhebbers is er ook nog rum om te mixen met de cola. Dat laat Mars zich geen twee keer zeggen. Het is tenslotte vakantie. Na de lunch huren we een strandbedje en kunnen we nog 2,5 uur relaxen. We kijken mensen en lezen een boekje. Om 15.00 uur verlaten we het eiland. Het was een hele leuke dag.

We spoelen het zand en zout van ons af en om 19.00 uur zitten we voor de laatste keer aan het diner. Ylang Ylang is echt een paradijsje.

1. Arina:
    5 juli 2015
    Graag gedaan :)
    Superleuke vakantie verhalen, wat moeten jullie genoten hebben! Veilige terugreis en tot volgende week xx