Montezuma dag 1

1 juli 2015 - Montezuma, Costa Rica

We hebben heerlijk geslapen nadat we gisteravond een reuze duizendpoot of zo iets uit onze badkamer hebben verwijderd. We beginnen al aan het ritme van hier te wennen. Jammer dat we vandaag al weggaan. We smullen weer van de yoghurt en de pannenkoek en nemen er onze tijd voor. Pizza vindt het ook gezellig en komt erbij zitten. Om ongeveer 09.00 uur nemen we afscheid van Lieke en vertrekken we richting Montezuma.

We nemen Nancy (zij werkt bij Mundo Milo) mee naar Santa Cruz waar ze op de bus stapt. Dat ligt toch op onze route. Als we Nancy hebben afgezet bij het busstation doen we nog wat boodschappen en rijden we langs een tankstation. We hoeven niet zelf te tanken dat doen ze in Costa Rica voor je. Je zegt alleen hoeveel en je rekent af. Hier wassen ze zelfs de auto tijdens het tanken. Met een volle tank en een glimmende auto vervolgen we onze weg naar Montezuma.

So far so good ..... tot halverwege. We kunnen niet meer doorrijden. Er staan een heleboel mensen en politie bij een afgesloten brug. We wachten even maar er gebeurt niets dus besluit Mars het aan een politieman te gaan vragen. Die zegt alleen dat de brug 2 dagen is afgesloten en dat we om moeten draaien. Oké en nu! We zoeken op de navigatie een alternatieve route. Die is er wel maar dat is alleen over een onverharde weg. Het is helaas niet anders.

Het is een schitterende route en onderweg komen we een hoop hagedissen en vogels tegen maar het duurt zo wel erg lang om in Montezuma te komen. Soms moeten we met de auto door een rivier heen. Gelukkig heeft het de laatste tijd niet zo veel geregend want anders was het ons niet gelukt. Bij één rivier twijfelen we of we er wel doorheen kunnen. Aan de andere kant staat ook een auto die hetzelfde denkt als wij (en die is groter dan die van ons). We wachten even in de hoop dat de andere auto eerst gaat. Plots komt er aan de andere kant een motorrijder die even met de chauffeur van de andere auto praat. De motorrijder geeft aan hoe hij het beste door de rivier kan rijden. Oké als zij het doen, doen wij het ook. Op hoop van zegen. We zitten met gierende hartkleppen in de auto. Mars geeft een dot gas om zo snel mogelijk aan de andere kant te komen. Het lijkt even of de auto ons in de steek laat maar gelukkig bereiken we de overkant. Daarna is het een tijdje stil in de auto en hopen we allebei dat er niet nog meer van dit soort verrassingen op ons pad komen.

Uiteindelijk komen we om 16.00 uur aan in Montezuma. Wat een helse rit. We melden ons bij hotel El Sano Banano (de gezonde banaan). Dit hotel is van dezelfde eigenaar als Ylang Ylang Beach Resort. Omdat Ylang Ylang midden op het strand ligt en we niet met onze eigen auto over het zand kunnen rijden worden we bij de gezonde banaan opgehaald.

We worden in Ylang Ylang ontvangen met een verkoelend welkomstdrankje en een koud handdoekje voor ons gezicht en handen (daar zijn we heel erg aan toe). We hebben een beachfront bungalow en kijken vanuit ons bed zo naar het strand. Wauw wat mooi. We gooien alles neer en gaan lekker op ons terras zitten en genieten van het geluid van de zee (weer eens wat anders dan het geluid van regen en/of brulapen). Het is hier prachtig. Naast ons terras tussen de bomen zit een Agouti (een grote cavia) te eten. Ze hebben hier op het terrein veel verschillende dieren. We hopen er een hoop te kunnen spotten.

Om 19.00 uur hebben we gereserveerd in het restaurant van Ylang Ylang. We krijgen een tafeltje buiten met uitzicht op het strand. De maan staat aan de hemel en verlicht heel mooi het water. Het is sprookjesachtig. Ik neem de gevulde mahi en mahi en Mars neemt een visschotel, lekker met een glaasje wijn. Ook hier zitten we weer te genieten.

1. John en wil:
    2 juli 2015
    Wat een avontuur weer . We genieten van jullie verhalen en wat een mooi plekje om van jullie laaste dagen te genieten . Het ziet er schitterend uit. Geniet ervan xxxx john en wil
  2. Rene en Pascalle:
    3 juli 2015
    Wat een geweldige verhalen, doe elke dag even kijken of er weer nieuwe bij staan hihihi.
    Nu nog even genieten van de laatste paar dagen maar dat gaat volgens mij wel lukken.
    We zijn benieuwd om alle leuke verhalen te horen.
    geniet er nog van xx
  3. Ko:
    4 juli 2015
    halo wat een avontuur ik vind het knap om met de tomtom je weg te vindennog een paar dagen dan is het avontuur voor bij heb nog veel plezier aan het strand G vKO