Junquillal dag 2

30 juni 2015 - Playa Junquillal, Costa Rica

We hebben echt geprobeerd uit te slapen vandaag en dat is bijna gelukt (06.10 uur is toch weer 10 minuten later). In Mundo Milo serveren ze het ontbijt van 06.00 tot 12.00 uur. Ze houden hier erg van chill en relax, doe maar rustig aan het is al warm genoeg. Heerlijk, daar houden wij (normaal) ook van. Wij zijn echte uitslapers maar hier in Costa Rica lukt het ons gewoon niet.

We zijn van plan om vanochtend een strandwandeling te maken en misschien te gaan snorkelen maar eerst lekker ontbijten. We krijgen fruit en overheerlijke zelfgemaakte yoghurt (nog niet eerder gehad), die met honing nog lekkerder smaakt. We kunnen daarna kiezen uit een traditioneel Costaricaans ontbijt of een echte Hollandse pannenkoek. Eén keer raden waar wij voor hebben gekozen? We zitten te smullen. Op de achtergrond horen we de brulapen.

We kunnen een duikbril en snorkel meenemen van de lodge en gaan op weg. Het is ongeveer 20 minuten lopen naar het punt waar je kunt snorkelen. Hier zijn rotsen waar als het laag water is zich kleine poeltjes vormen. Helaas is het water alleen te laag dus lukt het niet om te snorkelen. Niet getreurd want we genieten van het uitzicht en het bijna verlaten strand. Het is prachtig. Op het strand liggen heel veel mooie schelpen en ....... sommige bewegen ook. Hier hebben we een heel leuke filmpje van gemaakt. Na 1,5 uur komen we weer terug in Mundo Milo. Wauw,  wat is het warm als je dat windje van het strand niet meer zo goed voelt. De zon begint nu goed te schijnen. We kleden ons om en drinken in de bar een verkoelende citroenlimonade. We moeten hydrateren. Het wordt ook weer eens tijd om met het thuisfront te skypen. We hebben begrepen dat het in Nederland inmiddels ook heel heet is. We voelen met jullie mee.

We hebben besloten om ’s middags wat souvenirs te gaan scoren in Tamarindo, het Lloret de Mar van Costa Rica. Hier komen veel (jonge) Amerikanen om vakantie te vieren. Het is ongeveer een half uurtje rijden. Wat een verschil met Junquillal, het is in Tamarindo heeeeel druk. We eten een sandwich bij de Subway en duiken wat winkels in. Heerlijk, ze hebben airco dus we kunnen op ons gemak winkelen. We scoren wat spulletjes maar zijn blij om Tamarindo weer te verlaten om naar het rustige Junquillal te gaan.

Bij terugkomst in Mundo Milo chillen we wat (in de hangmat). Drinken we weer een heerlijke citroenlimonade en ik lees mijn boek uit. We kijken al stiekem uit naar het diner. Ze hebben hier tagliatelle met garnalen en daar eet je je vingers bij op. We kleden ons even om en schuiven om 18.30 uur aan.

We nemen een wijntje (wat een verrassing op de bodem zitten 2 druiven lekker volgezogen met wijn) en natuurlijk de tagliatelle. Jammie, wat een traktatie en dat vindt ook de kat Pizza (ze hebben hier 2 katten, pasta en pizza). Als afsluiting nemen we een koffie smoothie met banaan en baileys die we delen. We bestellen er gewoon nog eentje. Ze kunnen hier wel koken. We gaan de keuken zeker missen.

P.S. we hebben een rekeningnummer geopend 377554685 waar men donaties op kan storten zodat wij hier nog een weekje langer kunnen blijven (goed idee Jan en José).