San José

15 juni 2015 - San José, Costa Rica

Om 03.30 uur zitten we echter recht op in ons bed (klein beetje jetlag). We zijn duidelijk uit ons ritme. Toch proberen we nog wat te slapen maar om 06.00 uur gaan we er maar uit. We hebben inmiddels ook ontzettende honger en om 07.30 uur zitten we heerlijk aan het ontbijt. Het is niet druk in het hotel dus we kunnen op ons gemak en in alle rust genieten van al het lekkers (Mars in zijn nopjes met al het vers fruit).

Om 09.00 uur hebben we een afspraak met Renee van Edventure. Zij heeft ons informatie gegeven over alle hotels en de route die we gaan rijden. Hierna gaan we San José bekijken. We wisten al dat het niet zo’n hele interessante stad is om te bezichtigen maar er zijn nog wel wat aardige dingen om te bekijken. De overdekte markt is leuk (daar hebben we tortilla’s gegeten). Verder zijn er wat kerken (men is hier vooral Katholiek) en enkele mooie parken.  Voor de rest is het een hele drukke stad met toeterende taxi’s en veel schreeuwende straatverkopers (en heeeeeel veeeeel schoenenwinkels maar ik heb mij ingehouden). Het weer vandaag is heerlijk. Het is zonnig met af en toe een wolkje,  27 graden en een lekker windje. Later in de middag komen er behoorlijke donkere wolken overdrijven maar het blijft droog. Geen slecht begin van onze vakantie.

Vanavond zijn we wezen eten bij een leuk restaurantje tegenover het hotel. Het zit in een heel mooi oud victoriaans gebouw. We hebben lekker pizza en pasta gegeten (ja in Costa Rica, we gaan waarschijnlijk nog genoeg rijst met bonen eten). Omdat we morgen er vroeg uit moeten gaan we vanavond op tijd naar bed. We worden namelijk al om 06.30 uur opgehaald om naar Tortuguero te gaan. Poeh, poeh niks vakantie het is gewoon keihard werken hier .

1. Arina:
    16 juni 2015
    Nu al leuk om te lezen! We blijven jullie volgen, heel veel plezier daar! xx
  2. John en wil:
    16 juni 2015
    Leuk om alles te lezen . Jammer dat het geluid gisteren niet werkte , maar het was heel leuk jullie te zien op Skype . Tot de volgende blog xxx