Sarapiqui dag 1

21 juni 2015 - Sarapiquí, Costa Rica

We beginnen weer fris en fruitig aan een nieuwe dag. We voelen ons allebei weer wat beter (doen het nog wel even rustig aan met het ontbijt). Omdat het vandaag vaderdag is skypen we gelijk even met alle vaders. Leuk om iedereen weer even even te zien.

Vandaag is weer een reisdag. We gaan van Cahuita naar Sarapique, een rit van ongeveer
3 uur. Omdat het zondag is, is het een stuk rustiger op de weg. Onderweg eten we in een leuk restaurantje een lekker broccolisoepje  (voor de nodige vitamine’s). We kunnen gelukkig met een gerust hart onze auto met bagage  achterlaten want er is beveiliging op
de parkeerplaats. We zijn de enige toeristen en zitten gezellig tussen de lokale bevolking. Er zijn een hoop gezinnen met kinderen die hier op zondagmiddag komen lunchen. Misschien is het hier ook wel vaderdag.

De lodge is nog maar een klein stukje rijden van het restaurant. In de beschrijving van Edventure staat dat we goed moeten kijken naar een klein bordje met de naam van de lodge erop want je rijdt er makkelijk langs. We vinden het in één keer. Via een onverharde weg komen we in een oase. De lodge Hacienda la Isla ligt ook weer midden in de natuur maar het is hier nog mooier dan de andere accomodaties. We worden ontvangen door de eigenaar die ons in het Nederlands aanspreekt. Hij komt oorspronkelijk uit België en is 20 jaar geleden samen met zijn vrouw deze lodge begonnen. We krijgen uitleg over de verschillende activiteiten die hier in de buurt te doen zijn en we komen nu al dagen te kort. Op de lodge zelf ligt een trail van 2,5 km die waanzinnig mooi moet zijn. Omdat het helaas nog steeds aan het regenen is (het is nog niet gestopt met regenen vandaag) raad de eigenaar het niet aan om deze nu te gaan lopen. Net als mensen verschuilen ook dieren zich voor de regen.
Geeft mij weer de gelegenheid om dit verhaal te schrijven.

Vanavond eten we op de lodge. De keuken moet hier erg lekker zijn. Ze serveren een
3-gangen diner. We laten ons graag verrassen. Het wordt in ieder geval een erg romantisch diner want we zijn vandaag de enige gasten. Het restaurant ligt net naast onze kamer (wij hebben kamer 1, top want nu hebben we wifi in de kamer) en ligt aan het water (waar kaaimannen in zitten dus het kan ook weleens niet zo romantisch worden).

We gaan nu lekker op ons terras zitten lezen en nadenken wat we hier allemaal willen doen (het ziet er niet naar uit dat het vandaag nog droog wordt. De hond van de eigenaar houdt ons gezelschap. Tot morgen!

1. John en wil:
    22 juni 2015
    Het ziet er weer schitterend uit , nu de zon nog veel nieuw ontdekkings plezier xxx
  2. Rene en Pascalle:
    23 juni 2015
    Hoi Hoi,

Wat leuk om zo jullie vakantie te volgen.
    wat een geweldige foto's en mooie verhalen.

geniet ervan
  3. Martin en Annemiek:
    23 juni 2015
    Heel leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen, FaceTime gaf ook een verhelderend beeld van jullie trip.
    Uiteraard nog heel veel plezier en wij reizen met jullie mee!